AAU logo

København

Post og pakker

Afsendelse af post

For at sende post på AAU CPH benyttes den pågældende afdelings udbakke. Facility Support frankerer. Posten hentes én gang i døgnet af Facility Support – mellem kl. 13.00 og 14.30.

 

Omdeling af post

Posten omdeles én gang i løbet af dagen, fx i dueslag eller hos afdelingens sekretær.

 

Almindelige breve, quickbreve og rekommanderede breve

I udgangspunktet sendes alt som et almindeligt brev. Bemærk, at det kan være flere dage undervejs. Er der undtagelsesvis behov for at sende et quickbrev eller et rekommanderet brev, skal du personligt aflevere det hos Facility Support i stuen i bygning A (ACM 15). 

 

Pakker

For pakker gælder samme regler som for almindelig post. Facility Support pakker i udgangspunktet ikke pakker ind, men har du brug for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte Campus Service CPH på campusserviceCPH@cph.aau.dk

Hvis der er tale om ekstraordinært store pakker eller meget skrøbelige pakker, så opfordres du til selv at finde et udbringningsfirma.

 

Kurer-forsendelser

Du har mulighed for at bruge kurer-firmaet DSV til forsendelser af dokumenter, almindelige pakker, værdipakker, paller samt trækasser. Derudover kan du også sende særlige godstyper, herunder større pakker, farligt gods, biologiske prøver, smittefarligt stof, levende dyr, tøris mv. efter nærmere definerede UN kategorier.

Læs mere om kurer-servicen her: www.intranet.okonomi.aau.dk/indkoebsaftaler/post-forsendelser

Opret dig som bruger

For at kunne sende gennem DSV skal du eller dit institut først oprettes som bruger i deres onlinebookingsystem. Udfyld de grønne felter i dette skema og send skemaet til indkoebsenheden@adm.aau.dk.Når du er oprettet, vil du få besked fra DSV om brugeroplysninger og login.