AAU logo

København

Virksomheder

Volvo Car Corporation

Volvo har sit eget User Experience Competence Center (UXCC) i København. UXCC er en vigtig del af Volvo’s løbende omstilling til en mere brugercentreret virksomhed.  Volvo ønsker at inspirere, motivere og opfylde sine kunder og medarbejderes forventninger, og det medfører en nytænkning af arbejdsmetoder, tankegang og kommunikation, både internt og eksternt.

UXCC arbejder med Volvos forskning og produktudvikling inden for infotainment systemer og HMI (Human Machine Interface) til alle Volvos bilmodeller. Resultatet deres arbejde vil være synligt for føreren via skærme placeret inde i bilen. UXCC er meget fokuseret på brugerinddragelse og arbejder løbende på at sikre, at brugernes ideer bliver omsat til innovative løsninger.

Mere specifikt arbejder UXCC med brugeroplevelser, koncepter eller tjenester som kombinerer flere elementer, såsom lyd, navigation, information til føreren, underholdningssystemer, bilsensorer og dataopkobling i biler. Den store udfordring inden for arbejdet med infotainment systemer til biler er, at de skal tilføje en oplevelse, som skaber værdi for føreren uden at distrahere kørslen.

UXCC har 18 ansatte med en bred kompetencepalet bestående af grafiske designere, industrielle designere, interaktionsdesignere, ingeniører, strateger, brugeranalytikere og projektledere. UXCC står for den første del af hele innovationsprocessen og deltager i forskningsprojekter inden for HMI.

kontakt

Site Manager:
Nikolaj Nøhr-Rasmussen
nnohrras@volvocars.com

Strategic Innovation Manager:
Jacob Juul
jjuul@volvocars.com

link til virksomhedens hjemmeside

Virksomhedsliste